Akce, tipy, zajímavosti,  O rodinu postaráno,  Poradna pro rodiny

REPORTÁŽ – 15.2.2022 – Time managment rodiny

V rámci aktivit Poradny pro rodiny proběhl včera v Ivančicích první trénink z cyklu budování rodičovských kompetencí. V něm jsme se zabývali tématem time management rodiny. Rádi bychom vám dali alespoň malou ochutnávku toho, čemu jsme se na tréninku věnovali.  

Pokud máte pocit, že máte spoustu povinností, které musíte udělat a nestíháte to, co byste stihnout opravdu chtěli, cítíte se absolutně vyčerpaní, tak čtete správný článek.

SEZNAM JAKÝ JSTE JEŠTĚ NEZKUSILI A PRÁCE S NÍM

Na chvíli si sedněte s papírem a tužkou v ruce, uvařte si oblíbený čaj nebo kávu a zkuste udělat první krok ke změně.

Jako první si na papír napište všechny povinnosti, které máte následující den stihnout. Na povinnosti a úkoly, které nás čekají se můžeme podívat filtrem, který nám usnadní naše plánování. Existují 4 kategorie

  1. a) Úkoly důležité a akutní – ty plním rovnou a co nejrychleji
  2. b) Úkoly důležité ale neakutní – naplánuji, kdy je splním
  3. c) Úkoly nedůležité ale akutní – tyto úkoly deleguji na někoho jiného
  4. d) Úkoly nedůležité a neakutní – tyto úkoly vyškrtávám ze seznamu

Díky tomuto krátkému zamyšlení nad jednotlivými úkoly můžete značnou část seznamu proškrtat a zjistit, že povinností není zdaleka tolik, kolik jste si mysleli.

DELEGOVÁNÍ NEPATŘÍ JEN DO KANCELÁŘE

Krátce se podíváme na delegování, neboli předávání povinností/úkolů dalším členům domácnosti. To je pro nás často nejnáročnější. Umět se vzdát práce znamená zavřít oči před případnými chybami a investovat ze začátku především u dětí čas a energii. Pokud chceme zapojit do úkolů v domácnosti i další členy, jako jsou děti nebo partner, musíme počítat s tím, že věci nebudou přesně dle našeho očekávání.  Kolikrát používáme větu: „Když to neděláš pořádně, tak si to udělám sama,“ nebo „běž od toho, budu to mít rychleji.“ Tyto věty jsou zabijákem motivace nejen pro děti, ale i pro dospělé. Místo nich se pokuste pomocníky pochválit, případně jim ukázat, jak se dá daná práce provést jinak, a jak mohou sami opravit nedostatky.

Doufáme, že alespoň tyto tipy vám pomohou se zamyslet nad tématem organizace času. 

 

A pokud je pro vás těžké zvládnout změnu bez pomoci, mrkněte na seznam dalších workshopů, které nás ještě čekají a my vám na kterémkoli rádi pomůžeme – prakticky a konkrétně. Seznam, popisy a formulář na přihlášení najdete tady.